Τσάι στο τμήμα

7 03 2008

prosfyges.jpg

Το βράδυ της 4ης Μαρτίου πήγαμε στον σταθμό η οδηγός μου (Σαμίρα) και εγώ. Το τραίνο έφευγε στις 23.55 και θα φτάναμε στο Χοραντίς στις 8.30πμ της 5ης Μαρτίου. Με το που φτάσαμε στο τραίνο ένιωσα πως ζω σε άλλη εποχή βλέποντας τα τραίνα της πάλαι ποτέ κραταιάς Σοβιετικής Ένωσης, με τις βαριές μεταλλικές κατασκευές να είναι σταθμευμένα στο σταθμό του Μπακού. Ένα από αυτά ήταν και το δικό μας. Βρήκαμε το βαγόνι μας και ο σταθμάρχης εκεί μας ζήτησε τα χαρτιά μας. Ζήτησε να δει το διαβατήριο μου και αυτό που μου έκανε εντύπωση,μαζί του, κυριολεκτικά, έβλεπαν τα στοιχεία μας και κάποιοι «περίεργοι». Περάσαμε μέσα το τραίνο σκοτεινό, βρήκαμε τις κουκέτες μας σχεδόν στα τυφλά, κάτσαμε και περιμέναμε να ξεκινήσουμε. Ήδη υπήρχε ένας νεαρός μέσα και λίγο αργότερα ήρθε ένας ακόμα κύριος κουτσός με μπαστούνι που στην αρχή δεν τον αναγνώρισα. Ήρθε κάθισε και άρχισε τις ερωτήσεις. Η Σαμίρα μου δήλωσε πως δεν της άρεσε αυτός ο άνθρωπος γιατί την ρωτούσε πολλά πράγματα. Την ρώτησε ποιανού είναι γιατί νόμιζε πως ξέρει τον πατέρα της. Το τραίνο έφυγε κανονικά και λίγο λίγο και το φως μέσα στο τραίνο δυνάμωνε όσο το ζεσταινόταν η μηχανή. Ο κουτσός κύριος μετά από λίγο έφυγε και ήρθε κάποιος άλλος. Θεώρησα πως αυτή η αλλαγή έγινε για να βρει ένα κρεβάτι πιο ευρύχωρο για τον ίδιο. Όμως το πρωί κατάλαβα. Φτάσαμε στον τελικό σταθμό του Χοραντίς της περιφέρειας Φιζουλί(περιοχή που έχουν καταλάβει μόνο ένα μέρος οι Αρμένιοι).
Με το που κατεβήκαμε ένας αστυνομικός μας πλησίασε και ζήτησε να πάμε μαζί του. Η οδηγός μου ρώτησε τον λόγο και είπε για έλεγχο των στοιχείων. Είπε πως μπορεί να σας δείξουμε εδώ το διαβατήριο του. Ο αστυνομικός μάλλον εκτελώντας εντολές μας ζήτησε ξανά να τον ακολουθήσουμε και είπε πως θα πρέπει ο αρχηγός να δει το διαβατήριο.
Τελικά πήγαμε στο τμήμα που στεγαζόταν στον σταθμό. Κατευθείαν σαν flashback μου ήρθαν όλα στο μυαλό. Ο κύριος που κούτσαινε ήταν ένας από αυτούς τους παράξενους που είχαν κοιτάξει το εισιτήριο μου μαζί με το διαβατήριο στο σταθμό του Μπακού. Ήταν σίγουρα αυτός που είχε ενημερώσει για την επίσκεψη μου στην περιοχή. Κάποια πράγματα έμειναν ακόμα απομεινάρι από την ΕΣΣΔ και μάλλον ένα από αυτά είναι και το σύστημα «ασφάλειας» που είχε και η КГБ.Τελικά στο τμήμα ρώτησαν τη Σαμίρα ποιανού είναι. Ευτυχώς που ήταν από την περιοχή. Ο αρχηγός της αστυνομίας ήταν φίλος με τον πατέρα της και ο υπαστυνόμος ήταν γείτονας στο πατρικό της μητέρας της. Αφού κράτησαν τα στοιχεία μου, μας ρώτησαν αν θέλω τσάι. Είπαν πως εκτιμούν τους Έλληνες γιατί έχουν αρχαίο πολιτισμό. Τους είπε η Σαμίρα πως είμαι κομμουνιστής, ο υπαστυνόμος έλαμψε και είπε και γω ήμουν! Έμαθαν πως δεν είμαι χριστιανός αλλά άθεος και μετά ήρθε το τσάι. Πραγματικά το καλύτερο τσάι που έχω πιει στη ζωή μου. Είχα πια χαλαρώσει. Τους είπα πως μου αρέσει το τσάι τους και μου εξήγησαν πως είναι το νερό του Καραμπάχ που το κάνει τόσο καλό. Ύστερα μου είπαν πως ελπίζουν πως να γράψω την αλήθεια για την περιοχή, μου ζήτησαν συγγνώμη και μου εξήγησαν πως ήταν σε επιφυλακή αφού την προηγούμενη μέρα πέθαναν κάποιοι. Μου εξήγησαν πως δεν πρέπει να πλησιάσω στα σύνορα γιατί απαγορεύεται (κάτι που αν δεν με είχαν συλλάβει το σκεφτόμουν να το κάνω!) και μου υποσχέθηκαν πως όταν οι περιοχές απελευθερωθούν θα με πάνε στις πηγές που βγαίνει το νερό που τώρα είναι υπό κατοχή.
Τελικά ο αρχηγός μας πήγε εκεί που του ζήτησε η Σαμίρα και κάναμε κάποιες βόλτες στην περιοχή. Για την κατάσταση θα γράψω μάλλον αφού επιστρέψω. Όμως χθες που ζήτησα της Σαμίρα να πάμε στην περιοχή που σκοτώθηκαν οι στρατιώτες με ρώτησε χαριτολογόντας «Τσάι θες;»


Ενέργειες

Information

11 responses

7 03 2008
Ελένη

Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και καλογραμμένο οδοιπορικό. Να ‘σαι καλά και να προσέχεις.

7 03 2008
Ελένη

Α! και χαιρετισμούς από το Αμβούργο.

7 03 2008
karpidis

Χαιρετισμούς. Όμως για ποιο πράγμα ευχαριστείς;

13 03 2008
coolplatanos

Καρπίδι είσαι στο ταξίδι της επιστροφής; Πώς και σιωπή για μερικές ημέρες και από τις δύο σελίδες;

13 03 2008
karpidis

Από το ταξίδι. Αλλαγή μεταβολισμού. Δεν έχω όρεξη να γράψω. Γράφω και σβήνω…

15 03 2008
μαραμένα σύκα

Aaa
exo xasei episodeia egw!
Exeis arxisei tourne?😀

15 03 2008
karpidis

@Μαραμένα σύκα: Επέστρεψα κιόλας🙂 Στο είχα πει🙂 Αλλά επιμένεις ακόμα να το γράφεις Καραβαμπάκ🙂

16 03 2008
Μαραμένα Σύκα

Δεν γυρίζει η ατιμη η γλώσσα να το πω σωστά
:-O

18 03 2008
Πολιτικό blog » Blog Archive » Ο εξωτερικός εχθρός είναι η λύση

[…] πέρα ήταν οι κατεχόμενες περιοχές. Με το που έφτασα με πήγαν στο τμήμα. Για αυτό θα γράψω αργότερα αλλά εκεί έμαθα πως την προηγούμενη νύχτα σκοτώθηκαν 4 […]

18 03 2008
lia.maria

ANDREA;; POLY PETYXHMENO AYTO POY EIPE H SAMINA..
Τσάι θες;”

KRATATO SAN ATAKA…

18 03 2008
karpidis

Σαμίρα🙂 Ναι το έχω κρατήσει σαν ατάκα… Την λέω με ένα φίλο μου.

Σχολιάστε

